Управљање и организација

Агенцијом управља Савет Агенције, кога бира Народна скупштина, по основу јавног конкурса, из реда истакнутих стручњака из области енергетике. Савет Агенције чине председник и четири члана, који се бирају на период од пет до седам година. Председник Савета се бира на период од седам година, а по два члана Савета се бирају на период од шест, односно пет година. Савет Агенције за свој рад одговара Народној скупштини.

Имајући у виду послове који су у надлежности Агенције, као и статус реформи енергетског сектора у Србији, Агенција је организована у четири сектора.

Потребaн степен међусобне координације у обављању комплексних мултидисциплинарних послова успостављен је у оквиру хоризонталних тимова који укључују стручњаке из различитих сектора.


У Сектору за енергетско-техничке послове обављају се следећи послови:

1. припрема и анализа енергетско-техничких података и подлога потребних за утврђивање и унапређење методологија за обрачун трошкова прикључка на систем за пренос, транспорт и дистрибуцију енергије и одређивање тарифних елемената за израчунавање цена приступа и коришћења система за пренос, транспорт и дистрибуцију енергије, одређивање тарифних елемената за обрачун електричне енергије, природног гаса и топлотне енергије произведене у термоелектранама-топланама за тарифне купце, као и за доношење и унапређење тарифних система за: обрачун електричне енергије и природног гаса за тарифне купце, приступ и коришћење система за пренос, транспорт и дистрибуцију енергије и објеката за складиштење природног гаса;

2. анализа енергетско-техничких података и планираних инвестиција енергетских субјеката, ради утврђивања максимално одобреног прихода у поступку давања мишљења на цене енергије и услуга, праћење техничких губитака у преносним, транспортним и дистрибутивним системима и иницирање доношења и праћење реализације програма за њихово смањење;

3. унапређење тарифних система ради стимулисања комбиноване производње електричне и топлотне енергије и коришћења обновљивих извора енергије, као и повећања енергетске ефикасности и обезбеђивање ефикасније заштите животне средине, праћење примене мера одрживог развоја енергетике;

4. анализа предлога правила о раду преносног, транспортног и дистрибутивног система и складишног система за природни гас, као и правила о раду тржишта електричне енергије, која предлажу енергетски субјекти, ради давања сагласности Агенције, праћење примене правила и припрема предлога за њихову измену;

5. утврђивање испуњености техничких и других услова за издавање и одузимање лиценце;

6. припрема енергетско-техничких подлога за отварање тржишта енергије и надзор над тржиштем енергије, а нарочито у погледу унапређења конкурентности, примене принципа недискриминације, обезбеђивања слободног приступа преносним капацитетима и унапређења транспарентности;

7. усмеравање активности на побољшању квалитета испоруке електричне енергије и природног гаса и припрема подлога за унапређење система мерења и начина извештавања Агенције;

8. развој база техничких и енергетских података потребних за праћење обављања регулисаних енергетских делатности и пружање стручне помоћи енергетским субјектима у оквиру права и дужности Агенције утврђених законом;

9. учешће у стручном раду регионалних и других међународних и домаћих организација;

10. учешће у изради прописа и других аката за чије доношење је законом овлашћена Агенција и

11. други послови из делокруга рада Агенције по одлуци Савета Агенције.

на врх


У Сектору за економско-финансијске послове обављају се следећи послови:

1. израда економско-финансијских подлога за израду тарифних система за обрачун електричне енергије и природног гаса и тарифних система за приступ и коришћење система за пренос, транспорт и дистрибуцију енергије, као и складиштења природног гаса,

2. израда економско-финансијских показатеља за процену трошкова енергетских субјеката и других економских параметара за израду методологије за одређивање тарифних елемената за обрачун цена електричне енергије, природног гаса, топлотне енергије и транспорт нафте и деривата нафте и за израду критеријума, односно методологије за обрачун трошкова прикључка на систем за пренос, транспорт и дистрибуцију енергије, обрада елемената за оцену економских услова који чине садржину правила о раду преносног и дистрибутивног система и складишног система за природни гас,

3. прибављање, обрада и анализа економских показатеља о пословању енергетских субјеката у вези са обављањем њихове делатности и потребним улагањима у изградњу, одржавање и ревитализацију енергетских објеката,

4. аналитичка процена економских показатеља на основу којих енергетски субјекти образују цене енергије и услуга за тарифне купце, у поступку давање мишљења Агенције на акт о образовању цена,

5. унапређивање процеса регулације и увођење нових метода из домена економско-финансијских послова,

6. израда економско-финансијске аналитичке и статистичке основе за праћење пословања регулисаних предузећа,

7. хармонизација економско-финансијских података са земљама у региону,

8. сарадња и извештавање регионалних регулаторних тела из домена пословања сектора,

9. утврђивање и давање оцене о испуњености економско-финансијских услова енергетских субјеката у поступку издавања и одузимања лиценци,

10. утврђивање економско-финансијских параметара на основу којих Агенција утврђује висину накнаде за издавање лиценце,

11. учешће у изради прописа и других аката за чије доношење је, законом, овлашћена Агенција, као и

12. други послови из делокруга рада Агенције по одлуци Савета.

на врх


У Сектору за правне послове обављају се следећи послови:

1. нормативно-правни послови на:изради тарифних система за обрачун електричне енергије и природног гаса за тарифне купце и за приступ и коришћење система за пренос, транспорт и дистрибуцију енергије и складиштење природног гаса, изради методологија, критеријума и других правних аката за чије доношење је овлашћена Агенција, изради одлука и других правних аката за давање сагласности на правила о раду оператора система, давање мишљења на акта којима се утврђују цене енергије и о примени аката које доноси Агенција, учествовање у изради аката облигационо-правног карактера закључених у оквиру редовног пословања Агенције (уговори, споразуми,пораванања и сл.), као и праћењу њиховог извршавања , послове везане за праћење прописа који имају непосредно значај или су од посредног утицаја за рад Агенције и давање стручних мишљења ради обавештавања Савета и запослених у Агенцији;

2. управни и други правни послови који се односе на: издавање и одузимању лиценци, одлучивање по жалбама изјављеним на акта енергетских субјеката о одбијању прикључка на систем, одлучивање по жалбама изјављеним на акте оператора система о одбијању приступа на систем за пренос, транспосрт и дистрибуцију енергије, односно складиштење природног гаса, припрему правних аката о утврђивању услова за стицање статуса квалификованог купца, послове везане за радно-правне односе и људске ресурсе и друге правне послове везане за рад Агенције и Савета Агенције;

3. системско-правни послови на: припреми аналитичке основе за утврђивање правног оквира за регулисање питања и односа из делокруга рада Агенције, анализи прописа Европске уније из области енергетике, споразума и других аката облигационо-правног карактера закључених на регионалном нивоу или између енергетских субјеката, изради дела програма рада Агенције, извештаја о раду, финансијског плана и других аката са становишта системско правних решења и њихове правне обраде и други правни послови који се обављају у процесу рада и пословања Агенције;

4. заступање Агенције у споровима пред судовима и другим државним ораганима,

5. пружање стручне помоћи енергетским субјектима у оквиру права и дужности Агенције утврђених законом, као и

6. други послови из делокруга рада Агенције по одлуци Савета.

на врх


У Сектору за организационе и опште послове обављају се следећи послови:

1. израда правилника, одлука, упутстава, смерница и других правних аката којима се уређује рад и пословање Агенције, остварују права и обавезе запослених из радног односа, спроводе прописи из области рада и заштите здравља на раду, припрема и спроводи поступак јавних набавки, управљање кадровима,

2. односи са јавношћу,

3. припрема материјала који се разматрају на седницама Савета Агенције и извршавање оперативних и других административних послова за потребе рада Савета Агенције,

4. развој, имплементација и одржавање информационог система, одржавање и унапређивање софтвера, техничка подршка корисницима система и израда и одржавање веб-странице Агенције,

5. јавне набавке,

6. успостављање и вођење евиденција пријема поднесака, њихово класификовање и распоређивање организационим јединицама, архивирање предмета по завршетку обраде, експедиција донетих аката подносиоцима захтева, односно субјектима на које се односе,

7. рачуноводствено-финансијски послови за потребе Агенције,

8. спровођење поступка објављивања аката који подлежу, према Статуту или по одлуци Савета Агенције јавном објављивању,

9. организовање курирске службе,

10. организовање, евидентирање и чување прописа, судксе праксе, стручних публикација и других стручних материјала и обављање других административних послова,

11. други послови из делокруга рада Агенције по одлуци Савета.

на врх

Bilten#647
16.12.2025.

Вести
АЕРС: Сагласност на Правила о раду тржишта електричне енергије

Београд, 26. децембар 2025.

Савет Агенције за енергетику Републике Србије је на седници одржаној 25. децембра 2025. године донео одлуку о давању сагласности на измене Правила о раду тржишта електричне енергије, која је припремио oператор преносног система Републике Србије ЕМС АД.

Основни разлог за доношење нових Правила о раду тржишта електричне енергије јесте усклађивање са новом законском регулативом, као и унапређење процеса и отклањање уочених недостатака из досадашње праксе.


АЕРС: Сагласност на Правила о раду преносног система ЕМС АД

БЕОГРАД, 26. децембар 2025.

Савет Агенције за енергетику Републике Србије је на седници одржаној 25. децембра 2025године донео одлуку о давању сагласности на Правила о раду преносног система, која је припремио oператор преносног система Републике Србије ЕМС АД.

Основи разлог за доношење нових Правила о раду преносног система је усклађивање са новим законом о енергетици из новембра 2024, Уредбом о условима испоруке и снабдевање електричном енергијом, као и усаглашавање са европским мрежним правилима (адаптираним уредбама ЕУ) које су транспоноване у законодавни оквир Републике Србије.


Сагласност на План развоја преносног система ЕМС АД за период 2025-2034. и План инвестиција за период 2025-2027.

Београд, 18. децембра 2025. 

Савет Агенције за енергетику Републике Србије је донео одлуке о давању сагласности на План развоја преносног система за период 2025-2034. година и План инвестиција у преносни систем за период 2025-2027. година које је као оператор преносног система донело Акционарско друштво „Електромрежа Србије“. План развоја преносног система за период од десет година је урађен у складу са Законом о енергетици и  Стратегијом развоја енергетике Републике Србије до 2040. године са пројекцијама до 2050. године, као и са Интегрисаним националним енергетским и клим тским планом. 

У плану инвестиција за период од три године, описане су инвестиционе потребе са националног, регионалног и европског аспекта, чија реализација има значајан утицај на повећање преносних капацитета који ће омогућити даљи развој тржишта електричне енергије повећање поузданости преносног система и сигурности снабдевања потрошача и повећану могућност прикључивања нових извора електричне енергије.


АЕРС: Сагласност на План развоја транспортног система ЈУГОРОСГАЗ-ТРАНСПОРТ д.о.о.

Београд, 2. октобра 2025.

Савет Агенције за енергетику Републике Србије је на седници одржаној 2. октобра 2025. године донео одлуку о давању сагласности на План развоја транспортног система ЈУГОРОСГАЗ-ТРАНСПОРТ д.о.о. за период 2025-2034.


ТРОШКОВИ ЕНЕРГИЈЕ ЗА ГРЕЈАЊЕ СТАМБЕНОГ ПРОСТОРА ГРЕЈНА СЕЗОНА 2025/2026.

Београд, 22.09.2025.


За грејање просечно изолованог стамбеног простора од 60 м2 на 20оC у току 16 сати дневно у целом стану, 180 дана у грејној сезони, потребна је енергија од око 9.000 kWh (150 kWh/m2 је просечна процењена потрошња за грејање у Србији). При анализи трошкова енергије за грејање узима се у обзир ефикасност уређаја који се користе.