Топлотна енергија - надлежности

Законом о енергетици („Службени гласник РС”, бр. 145/14 и 95/18-др. закон, 40/21, 35/23-др. закон, 62/23 и 94/24) прописано је даје област топлотне енергије у надлежности јединица локалне самоуправе,односно Града Београда, тако да Агенција за енергетику у области топлотне енергије нема никаквих овлашћења.

Јединице локалне самоуправе, односно Град Београд, према члану 345-366. Закона о енергетици надлежне су за :

  • издавање и одузимање лиценце за производњу, дистрибуцију и снабдевање топлотном енергијом, вођење регистра издатих лиценци и евиденције произвођача топлотне енергије снаге od 0,1 MW do 1 MW,
  • утврђивање услова испоруке и снабдевања топлотном енергијом на свом подручју, права и обавеза произвођача дистрибутера, снабдевача и крајњих купаца топлотне енергије,
  • ближе уређивање начина расподеле трошкова заједничког мерног места у топлотној примопредајној станици и услове одржавања дела система, укључујући и грејну опрему купца, права и обавезе купаца топлотне енергије за случај престанка уговора обуставе
  • давање сагласности на цене топлотне енергије
  • обезбеђивање поузданог и сигурног снабдевања топлотном енергијом у складу са законом,
  • издавање енергетске дозволе за изградњу објеката за производњу топлотне енергије снаге 1MWt и више,
  • одлучивање о захтевима за стицање статуса повлашћеног произвођача топлотне енергије, критеријуме стицања статуса и начин и поступак стицања статуса повлашћених произвођача топлотне енергије
  • ближе уређивање услова за стицање статуса угроженог купца топлотне енергије под условима прописаним Законом
  • давање сагласности на правила о раду дистрибутивног система топлотне енергије

Овим законом утврђена је надлежност Владе за:

  • доношење акта којим се ближе уређују услови издавања, измене и одузимања лиценци за обављање енергетских делатности у области топлотне енергије, и
  • доношење методологије за одређивање цене снабдевања крајњег купца топлотном енергијом (члан 362. Закона о енергетици)


Вести
Савет АЕРС донео Методологију за одређивање цене приступа систему за транспорт природног гаса

БЕОГРАД, 3. фебруар 2025.

Савет Агенције за енергетику Републике Србије је на седници одржаној 30. јануара 2025. године донео Методологију за одређивање цене приступа систему за транспорт природног гаса, у складу са Уредбом о мрежним правилима о хармонизованим тарифама за транспорт природног гаса


Сагласност на Правила о раду транспортног система за природни гас Транспортгас Србија

БЕОГРАД, 30. јануар 2025.

Савет Агенције за енергетику Републике Србије је на седници одржаној 30. јануара 2025. године донео одлуку о давању сагласности на Правила о раду транспортног система за природни гас Транспортгас Србија д.о.о. Нови Сад, којима се уређују односи између оператора и корисника транспортног система.


Сагласност на Извештај Транспортгас Србија д.о.о. Нови Сад о утврђивању и примени привремених мера

БЕОГРАД, 30. јануар 2025.

Савет Агенције за енергетику Републике Србије је на седници одржаној 30. јануара 2025. године донео одлуку о давању сагласности на Извештај Транспортгас Србија д.о.о. Нови Сад о утврђивању и примени привремених мера, којима се уређује примена привремених мера балансирања система у складу са Уребом о мрежним правилима за балансирање транспортног система за природни гас "Службени гласник РС", број 112 од 12. октобра 2022.


Повеља Електродистрибуције Србије Агенцији за енергетику РС за изузетан допринос у успостављању стабилног регулаторног оквира

БЕОГРАД, 28. јануар 2025.

На свечаности поводом обележавања дана Електродистрибуције Србије, 28.јануара Агенцији за енергетику Републике Србије, додељена је новоуспостављена Повеља Електродистрибуције за изузетан допринос у успостављању стабилног регулаторног оквира за развој ефикасног и одрживог енергетског сектора.


Одобрења оперативних ограничења за производне објекте који се прикључују на преносни систем

БЕОГРАД, 30. децембар 2024.

Савет Агенције за енергетику Републике Србије је на захтев оператора преносног система,  „Електромрежа Србије“, донео одлуке о одобрењима на оперативна ограничења за производне објекте који се прикључују на преносни систем.